Lähde seuraamaan mitä Varsinais-Suomen hyvinvointialueella tapahtuu erityisesti sosiaalihuollon ja sosiaalipalveluiden näkökulmasta

1. Kuka olen?

Hei olen Juha Knuuttila. Toimin lehtorina Turun ammattikorkeakoulussa ja koulutan sosiaalialan ohjaajia ja varhaiskasvatuksen sosionomeja varsinaissuomalaiselle työelämäkentälle
2. Sosiaalialan koulutukseni
Oma taustakoulutukseni on valtiotieteen maisteri Turun yliopistosta, sosiaalityöntekijä, opettajan pedagogiset opinnot ja tuotekehittäjän erikoisammattitutkinto. Olen suorittanut myös sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallinnon opintoja Itä-Suomen yliopistossa vähän vaille kanditutkinnon verran
3. Työkokemukseni
Olen toiminut lastensuojelun sosiaalityöntekijänä työurani alussa seka parin viime vuosikymmenen aikana lastensuojelujärjestöjen hallinnossa (Mm. Kota ry) sekä vapaaehtoistyössä (Sos-Lapsikylä).
Opetustyössä Turun ammattikorkeakoulussa olen toiminut jo 1990-luvun alusta alkaen erilaisissa rooleissa: päätoimisena tuntiopettajana, osastonjohtajana, ohjelmapäällikkönä ja koulutuspäällikkönä. Vuodesta 2003 alkaen olen hoitanut lehtorin virkaa, pääopetusalueena kuntahallinto, sosiaalihuollon palveluiden järjestäminen ja tuottaminen, johtajuus ja yrittäjyys. Olen toiminut aikanaan myös AKAVA JS-luottamusmiehenä.
4. Mitä tapahtuu Puhetta sosiaalihuollosta sivullani
Olin Varsinais-Suomen hyvinvointialuevaalissa Keskustan ehdokkaana 2022. Taustani poliitikkona on ohkainen, joten minulla on enemmän annettavaa asiantuntijana, erityisesti sosiaalihuollon ja sosiaalipalveluiden alueella.
Puhetta sosiaalihuollosta sivulla kerron ensin tässä toukokuun aikana, millainen oli tulikasteeni politiikan saralla ja politiikassa vuodenvaihteessa 2021-2022. Tekstini löytyvät tältä sivulta 7.5 alkaen.
Puhetta sosiaalihuollosta sivulla pääteemani on sosiaalihuolto osana Varsinais-Suomen hyvinvointialueen palveluita ja kehittämistä. Pyrin avaamaan sosiaalihuoltoa, sen palvelutehtäviä, palveluita ja ammattilaisten työtä ja työkenttää, joskus aika kansantajuisesti ja välillä vähän syvemmästäkin näkökulmasta. Toinen päätarkoitukseni on seurata hyvinvointialueen kehittymistä ja tehdä sieltä nostoja, jotka koskevat erityisesti ikäihmisten palveluita, erityistä tukea tarvitsevia asiakasryhmiä, ammattilaisia, koulutusta ja johtamista.
5. Lähde mukaan sivuni seuraajaksi ja/tai tykkääjäksi
Jos edellä mainittujen asioiden seuraaminen kiinnostaa, lähde mukaan matkaan. Sivullani voimme käydä myös keskustelua sosiaalihuollon teemoista. Toivon ja pyydän, että haastat myös näkemyksiäni, mikäli itse katsot maailmaa vähän erilaisista arvolähtökohdista tai "eriväristen silmälasien" läpi. Voit jättää myös minulle täällä viestin tai ottaa yhteyttä soittelemalla tai sähköpostitse. Facebookin yhteydenottopainike löytyy tämän sivun yläreunasta, muut yhteystietoni tietoja välilehdeltä.
Vinkkaa sivusta myös kavereita: tämä sivuni osoitehan on: http://www.facebook.com/puhettasosialihuollosta
Viedään yhdessä Puhetta sosiaalihuollosta eteenpäin, yleisesti sekä täällä Varsinais-Suomessa.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Aluevaalit 2022: Osa 3/3 - Jokainen ääni on arvokas

Aluevaalit 2022: Osa 1/3 - Startti